Καλησπερα
Μπορει καποιος να μου πει αν ξερει τις τιμες που πρεπει να εχει ο λ sensor στο ρελαντι, στις 3000στρ, 5000στρ, κτλ? η τουλαχιστον που μπορω να βρω τετοιες πληροφοριες???
Ευχαριστω.
Lamda sensor
- SPOOKY1998
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 105
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 7:47 pm
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 326
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
- Επικοινωνία:
Re: Lamda sensor
Θεωρητικά η ECU προσπαθεί να κρατήσει την αναλογία αέρα καυσίμου στο 14,7:1 σε όλες τις καταστάσεις πέρα από το τέρμα γκάζι και το μηδενικό φορτίο. Ο λόγος είναι ότι με αυτή την αναλογία αέρα καυσίμου παράγονται οι χαμηλότεροι ρύποι καθώς λειτουργεί καλύτερα ο καταλύτης.
Ο narrowband λ που έχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα εποχής, πρέπει να δίνει γύρω στο 0,5V σε αυτή τη περιοχή. Προσοχή θα πρέπει να βρεις τρόπο να μετρήσεις τη τάση του χωρίς να τον αποσυνδέσεις από την ECU καθώς πιθανότατα μόλις αντιληφτεί την έλλειψη του, θα πλουσιέυσει το μείγμα για λόγους ασφαλείας και τότε ο λ θα σου δίνει κάτι κοντά στο 1V
Αν δε δίνει σχεδόν καθόλου τάση, τότε πιθανότατα ο λ έχει παραδώσει πνεύμα, ή για κάποιο λόγο το μοτέρ σου δουλεύει πολύ φτωχό (κάτι που είναι απίθανο).
(ή κάνεις κάτι λάθος στη μέτριση)
Βάση αυτών σε όποιες στροφές και να το δοκιμάσεις, από τη στιγμή που θα είσαι χωρίς ουσιαστικό φορτίο, ο λ πρέπει να σου δίνει παρόμοιες τιμές... Αν και λόγω της απόκρισης του ο narrowband έχει αρκετά ασταθή έξοδο με αποτέλεσμα να είναι χρήσιμος μόνο για το προσδιορισμό του 14,7:1 με αλλεπάλληλα σκαμπανεβάσματα στη τάση του μεταξύ 0,7 και 0,3 V.
Προσοχή την ώρα που μετράς οι στροφές πρέπει να είναι σταθερές... Η αυξομείωση τους προκαλεί και ανάλογη αυξομείωση στο AFR από την ECU που βοηθά τη μεταβολή.
Ο narrowband λ που έχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα εποχής, πρέπει να δίνει γύρω στο 0,5V σε αυτή τη περιοχή. Προσοχή θα πρέπει να βρεις τρόπο να μετρήσεις τη τάση του χωρίς να τον αποσυνδέσεις από την ECU καθώς πιθανότατα μόλις αντιληφτεί την έλλειψη του, θα πλουσιέυσει το μείγμα για λόγους ασφαλείας και τότε ο λ θα σου δίνει κάτι κοντά στο 1V
Αν δε δίνει σχεδόν καθόλου τάση, τότε πιθανότατα ο λ έχει παραδώσει πνεύμα, ή για κάποιο λόγο το μοτέρ σου δουλεύει πολύ φτωχό (κάτι που είναι απίθανο).
(ή κάνεις κάτι λάθος στη μέτριση)
Βάση αυτών σε όποιες στροφές και να το δοκιμάσεις, από τη στιγμή που θα είσαι χωρίς ουσιαστικό φορτίο, ο λ πρέπει να σου δίνει παρόμοιες τιμές... Αν και λόγω της απόκρισης του ο narrowband έχει αρκετά ασταθή έξοδο με αποτέλεσμα να είναι χρήσιμος μόνο για το προσδιορισμό του 14,7:1 με αλλεπάλληλα σκαμπανεβάσματα στη τάση του μεταξύ 0,7 και 0,3 V.
Προσοχή την ώρα που μετράς οι στροφές πρέπει να είναι σταθερές... Η αυξομείωση τους προκαλεί και ανάλογη αυξομείωση στο AFR από την ECU που βοηθά τη μεταβολή.
- SPOOKY1998
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 105
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 7:47 pm
- Επικοινωνία:
- antonis132
- Έμπειρος
- Δημοσιεύσεις: 569
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 16, 2008 11:07 am
- Επικοινωνία:
Re: Lamda sensor
Θεωρητικα ξερω οτι ο λ πρεπει να περνει τιμες 1.00-1.03 αν εννοεις κατι πιο συγκεκριμενο(οπως στην καρτα καυσαεριων)
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 326
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
- Επικοινωνία:
Re: Lamda sensor
Για να μη μπερδευτούν τα πράγματα να διευκρινίσω ότι άλλο ο λόγος λ και άλλο η τάση εξόδου του.
Λόγος λ 1 σημαίνει στοιχειομετρικός λόγος αέρα καυσίμου ανάλογα με το καύσιμο σου. Στη περίπτωση της βενζίνης είναι το 14,7:1
Πάνω απ το 1 πάμε στα φτωχά, κάτω απ αυτό πάμε στα πλούσια.
Απλά για να δεις αυτό το λόγο, πρέπει να στον εξάγει κάποιος controller που θα ελέγχει τον λάμδα. Στη μέτρηση καυσαερίων χρησιμοποιούν ανεξάρτητο μετρητικό όργανο που δεν έχει να κάνει με το λ του αυτοκινήτου.
Λόγος λ 1 σημαίνει στοιχειομετρικός λόγος αέρα καυσίμου ανάλογα με το καύσιμο σου. Στη περίπτωση της βενζίνης είναι το 14,7:1
Πάνω απ το 1 πάμε στα φτωχά, κάτω απ αυτό πάμε στα πλούσια.
Απλά για να δεις αυτό το λόγο, πρέπει να στον εξάγει κάποιος controller που θα ελέγχει τον λάμδα. Στη μέτρηση καυσαερίων χρησιμοποιούν ανεξάρτητο μετρητικό όργανο που δεν έχει να κάνει με το λ του αυτοκινήτου.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες