1. κομπρεσορα,
2. συμπυκνωτή
3. αποξηραντη
4. evaporator
5. Θερμοστάτη.

Ο κομπρεσορας παιρνει κίνηση απο τον στρόφαλομέσω ιμάντα.
Ο κομπρεσορας συμπιέζει και διαχέει το υγρό ψύξης στο
σύστημα. Η απαραιτητη πίεση/θεμροκρασία στο ψυκτικό υγρό
επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού συμπλεκτη που
ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τον κομπρεσορα και που ελέγχεται
από την ECM (engine control module).
Οταν αρχισει να δημιουργέιται πάγος στον evaporator (που είναι
το σημείο όπου ψύχεται ο αέρος πριν μπει στην καμπίνα) τότε το
σύστημα μέσω του θερμοστάτη θα σταματήσει την λειτουργία
του κομπρεσορα.
Αν η πίεση στο σύστημα αυξηθεί πολύ ή μειωθεί πολύ τόσο
ώστε να μπορεέι να προκαλέσει ζημιά στον κομπρέσορα τότε
πάλι απεμπλέκεται ο κομπρέσορας.
Αν το λάδι που υπάρχει στον κομπρέσορα υπερθερμανθεί τότε ο
σένσορας που υπάρχει εκεί πάλι θα σταματήσει τον κομπρέσορα
ώστε να μην πάθει ζημιά.
Με το a/c κλειστό, οι ανεμιστήρες εμπρός λειτουργούν μόνο
ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Όταν το a/c είναι
ανοιχτό τότε λειτουργούν σε χαμηλή ταχύτητα, και όταν ανεβεί
η πίεση του ψυκτικού λειτουργούν σε υψηλή ταχύτητα. Αν η
θερμοκρασία του ψυκτικού συνεχίσει να ανεβαίνει τότε η ECM
απενεργοποιεί τον κομπρέσορα για μειώσει το φορτίο στον
κινητήρα ενώ οι ανεμιστήρες συνεχίζουν να λειτουργούν σε
υψηλή ταχύτητα ψύχοντας το ψυκτικό υγρό.
H ECM απενεργοποιέι τον κομπρέσορα στις παρακάτω περιπτώσεις:
1. Όταν οι στροφές υπερβούν τις 5,000 και τον ενεργοποιεί πάλι
μόλις πέσουν στις 4,900
2. Για να δώσει περισσότερη δύναμη στον κινητήρα πχ για
προσπέραση όταν η πεταλούδα του γκαζιού ανοίξει κατά 85 μοίρες
ενώ το πλήρες άνοιγμα είναι 90 μοίρες και ενεργοποιεί μόλις πέσει
πάλι στις 80 μοίρες.
3. Όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού ανέβει πάνω από 117 C και
ενεργοποιέι μόλις πέσει κάτω από 112 C.
Τα παραπάνω αποτελούν μια σύνθεση με πηγή το Workshop
Manual του TF, σε μετάφραση δικιά μου.