Έλεος με αυτή τη "κόντρα" σε κάθε θέμα
Πέρα απ τη πλάκα, καταντάει κουραστική.
Όχι οτι μπορεί να γράψει κάνεις και τίποτα ουσιαστικότερο στο θέμα. Έτσι κι αλλιώς οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν εμφανίζονται όποτε το μόνο που μπορεί να καταλάβει κανείς, είναι ότι πρόκειται για άλλον ένα τρόπο αξιόπιστης της ενέργειας των καυσαερίων που συνήθως πάει χαμένη.
Πχ σε ένα αντίστοιχα παλαβό concept της BMW, αξιοποιούσαν τη θερμότητα των καυσαερίων για να εξατμίσουν νερό που στη συνέχεια έδινε κίνηση σε έναν ατμοστρόβιλο αποδίδοντας ένα extra 15% ισχύος πάνω απ την ισχύ του κανονικού κινητήρα.
Αν και όλα αυτά είναι παιχνίδια εντυπωσιασμού που συνήθως προέρχονται από φτηνό r&d σε συνεργασία με εγχώρια πανεπιστήμια κλπ (ναι εκεί τα πανεπιστήμια συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη τεχνολογιών... όχι όπως εδω που ξυνόμαστε).
Η ουσία όμως είναι ότι ο εμβολοφόρος εσωτερικής καύσης βενζίνης-πετρελαίου, κατάλληλος για χρήση αυτοκίνητου, δεν έχει και δε θα έπρεπε να έχει πολύ μέλλον ακόμα καθώς έχει απίστευτα χαμηλό βαθμό απόδοσης (κάτω από 25% σε πραγματικές συνθήκες, ενω πλησιάζουν το 32% σε σταθερές συνθήκες-στροφές) και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης σε αυτό το τομέα.
Ήδη το ριζοσπαστικό μοντέλο που βλέπουμε από πάνω κατάφερε σε ιδανικές συνθήκες Brake Specific Fuel Consumption of 215 g/kWh που αντιστοιχεί σε 37% βαθμό απόδοσης... και φυσικά όταν μπει σε μεταβαλλόμενα φορτία και στροφές η απόδοση θα πέσει σε λίγο καλύτερα επίπεδα απ τους υπάρχοντες κινητήρες.
Τη στιγμή που ένα ηλεκτρικό μοτέρ πχ φτάνει εύκολα εδώ και δεκαετίες το 90% βαθμού απόδοσης...
(Αυτά περί κινητήρων μόνο. Δεν υποστηρίζω ότι τα υπάρχοντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις απαράδεκτες μπαταριές τους και την αμφίβολης ποιότητας προέλευση ενέργειας είναι η λύση)